Skip to main content
Kvalitetsvarer // Fast frakt kr. 69,- // Fri frakt over kr. 1200,- // Rask levering på lagerførte varer

Salgsbetingelser

Her finner du informasjon om hvilke vilkår som gjelder når du handler hos oss. Om du ikke får en automatisk bekreftelse på din bestilling via e-post, må du umiddelbart kontakte kundeservice på service@helseogkropp.no.

PARTENE

Selger:

Bedriftsnavn: Stiftelsen vitenskap og fornuft (VOF) v/Helse og kropp
Adresse: Bjerkelundsveien 8 b, 1358 Jar
E-post: service@helseogkropp.no

Betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper:

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

LEVERINGSTID

Normal leveringstid er 1-3 arbeidsdager på lagerførte varer. I kampanjeperioder må det beregnes noe lenger leveringstid. Ved utsolgte varer kan leveringstiden være opp til 2 uker (det står i din ordrebekreftelse om noen av varene er i restbestilling). Tar det lenger tid, er vår målsetting å gi beskjed om dette via e-post eller telefon. Vil du ha mer nøyaktig beskjed er det bare å sende en e-post til service@helseogkropp.no. Du vil få beskjed på e-post når ordren er sendt.

FRAKT OG GEBYRER

Systemet beregner din frakt. Ved ordre over 1200,- sendes dine varer fraktfritt. Eventuelt kan ekstra gebyr forekomme om du velger en annen betalingsmåte enn kortbetaling eller direktebetaling. For øvrig tilkommer ingen andre gebyrer.

Dersom ordren din inneholder varer som passer i postkassen, vil vi noen ganger sende med A-post. Merk at du da ikke mottar noe sporingsnummer. Sendingstid for A-post er normalt 1 virkedag.

Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.

Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

BETALING

Vi bruker Klarna som betalingsleverandør. Dette innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna når siden med kassen er lastet opp, for at Klarna skal håndtere ditt kjøp. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.

Betaling skjer ved den valgte betalingsmetoden i kassa. Vi bruker Klarna, og du kan betale med kort, Vipps og faktura/delbetaling. Trekk av kort gjøres når orderen er sendt.

BETALINGSALTERNATIV

Valuta i NOK. Priser vises med MVA inkludert.

Betaling skjer på følgende måter:

  • Kredittkort (VISA/MASTERCARD)
  • Vipps
  • Faktura med 14 dagers betalingsfrist
  • Delbetaling

Kortopplysninger lagres ikke, og all kortinformasjon blir behandlet via SSL-kryptering.

Vilkår ved fakturakjøp

Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Vår PSP (payment service provider)  håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos vår PSP.

Vær oppmerksom på at når du velger delbetaling i forbindelse med ditt kjøp, er dette et tilbud om delbetaling. Den faktiske kontoavtalen inngås senere i forbindelse med at kontoavtalen sendes til din folkeregistrerte adresse.

PAKKER SOM IKKE BLIR HENTET

Pakker som ikke hentes innen 7 dager, sendes automatisk tilbake til Helse og kropp. Det vil si at du må betale returfrakt pluss et behandlingsgebyr på 200 kr for pakker som ikke er blitt hentet.

ANGRERETT OG RETURFRAKT

Vi ønsker selvfølgelig at du skal være fornøyd med varen din. Derfor har du alltid åpent kjøp i 14 dager i vår nettbutikk. Den eneste betingelsen er at varen kommer tilbake til oss i sin opprinnelige stand. Originalemballasjen og eventuelle merkelapper skal legges ved i returen. Hvis du har fått feil vare eller en defekt vare, står vi selvsagt for returkostnaden. Følg instruksjonene som er forklart nedenfor for å sende tilbake dine varer til oss.

Det eneste kravet for retur er at varene ikke er brukt og at originalemballasjen ikke er skadet. Så snart vi har gransket returpakken og det ikke er noe å utsette på den, skjer tilbakebetalingen. Eventuelle skader på varen fører til avdrag på tilbakebetalingen.

Av sikkerhetsmessige årsaker blir tilbakebetalingen kun gjort til samme kort/konto som den opprinnelige betalingen ble gjort fra. Ved eventuell tilbakebetaling av kortkjøp krediteres kortet ditt ved hjelp av et unikt referansenummer som identifiserer transaksjonen. Kortinformasjonen er altså ikke blitt lagret av Helse og kropp. Returer får ikke sendes mot postoppkrav eller etterkrav – disse vil ikke bli løst ut. I juli kan behandlingstid ved returer være noe lenger.

Les mer om retur på våre sider om Retur og angrerett.

REKLAMASJON

Hvis du mottar en defekt eller feilsendt vare, vennligst kontakt vår kundeservice så snart som mulig, men ikke senere enn 14 dager hvis varen er skadet ved levering. Selvfølgelig står vi for fraktkostnaden ved feilsending og reklamasjon.

Dersom det foreligger en mangel ved produktet, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok produktet. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g.

Reklamasjon kan i stedet fremsettes overfor den som etter avtale med selgeren har påtatt seg å avhjelpe mangler.

Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro. Retten til å gjøre mangelen gjeldende kan også tapes etter foreldelseslovens regler om foreldelse.

Når vi har godkjent reklamasjonen, hender ett av følgende:

  1. Hvis det er mulig å reparere varen, reparerer vi varen for deg, ev. avtales annen løsning hvis det er en hastesak.
  2. Du får en ny identisk vare.
  3. Du får tilbake pengene du har betalt for varen.

LOVER OG TVISTER

Kjøp gjennom helseogkropp.no blir i første rekke styrt av Angrerettloven og Forbrukerkjøpsloven. Mer informasjon om dine rettigheter og plikter som forbruker finner du hos Forbrukerrådet.

PERSONOPPLYSNINGER

I henhold til Personopplysningsloven må vi be deg samtykke til at vi behandler opplysninger om deg. Alle personopplysninger du gir oss eller som vi får greie på, vil bli behandlet av Helseog kropp i egenskap av personopplysningsansvarlig.

Personopplysningene du gir oss kan eventuelt bli brukt for å sikre leveransene til deg, ved kredittprøving, og for å kunne gi deg tilbud og opplysninger om vårt sortiment. Opplysningene du gir oss er kun tilgjengelige for Helse og kropp og våre nærstående selskap. Du har rett til å ta del av opplysningene som er registrert om deg. Du har alltid rett til å forlange at Helse og kropp skal fjerne eller korrigere opplysningene som finnes om deg. Ved å godkjenne Helse og kropps kjøpevilkår, samtykker du i ovenstående.

NYHETSBREV

Når du gjør et kjøp hos oss, blir du automatisk påmeldt våre nyhetsbrev, hvis du ikke huker av boksen for dette. Du kan når som helst melde deg av.

MINDREÅRIGE

Om du er mindreårig (yngre enn 18 år), må du ha dine foresattes godkjenning for at du kan få bestille hos oss.

TRYKKFEIL

Vi reserverer oss for trykkfeil og feilprissettinger på siden og forbeholder oss retten til å avvise ordre.

0
    0
    Din handlekurv
    Din handlekurv er tomTilbake til butikken
    Produkter du kanskje liker
      Calculate Shipping
      Apply Coupon